Business intelligence
Špecializujeme sa na implementáciu Business Intelligence (BI), ako podporu pre efektívne získavanie dát, ich spracovávanie a analýzu. Využívame celosvetovo uznávané nástroje NiFi, Talend, Knowage, Power BI, Tableau, vďaka ktorým vytvárame pre používateľa prívetivé prostredie vybudované na stabilných základoch.
Business intelligence
Zameriavame sa na realizáciu projektov a implementáciu riešení spracovania dát, a to hlavne pre oblasti:
- vytvorenie dátových skladov
- dátová integrácia (ETL)
- dátová kvalita
- tvorba reportov, analýz, štatistických prehľadom
- OLAP Modelovanie
- otvorené dáta (open data)
- konzultačne služby
Implementácia konceptov a metodík, ktoré zlepšujú rozhodovací proces v podniku, inštitúcii v rôznych odvetviach priemyslu alebo verejnej správe.
Realizácia projektov pre BI riešenia sa spravidla zameraná na nasledovné časti
- vytvorenie dočasných a operatívnych úložísk dát, extrahovaných dát
- implementáciu transformačných nástrojov s podporou pre riadenie dátovej kvality
- dátové sklady s logickým dátovým modelom pre dlhodobé uloženie dát
- nástroje pre tvorbu užívateľských zostáv, reportov, štatistík a pokročilých analýz
- dataminig modely pre pokročilé analýzy dát, využitie riešení pre Data Science a prvky strojového učenia
Tvorba metodík pre prevádzku a údržbu komplexných riešení zameraných na dátové spracovanie.
Navrhované riešenie sa skladá z troch základných logických celkov:
- Príprava dát zo systému, nastavenie pravidiel pre získavanie dát, ich extrakcia a predspracovanie. Táto časť si vyžaduje nastavenia a implementáciu extrakčných procedúr na strane konkrétneho systému. Tieto procedúry nemajú vplyv na procesy bežiace v systéme a nijakým spôsobom neovplyvňujú existujúcu implementáciu riešenia. Nastavenie času extrakcie dát je voliteľné a je spravidla nastavené tak, aby procedúry bežali v nočných hodinách.
- Uloženie dát v databáze (štatistické dáta) je plne automatizované a zabezpečuje kontinuálne uchovanie extrahovaných dát. Dátový model databázy je nastavený tak, aby bol rozšíriteľný a umožnil jeho modifikáciu a doplnenie. Databáza poskytuje štatistické dáta pre požadované výstupy a dátové oblasti pre ich hodnotovo dôležitú vizualizáciu.
- Užívatelia pristupujú k dátam uloženým v štatistickej databáze (DWH – dátový sklad) prostredníctvom webového rozhrania. Prístup k dátam je riadený na základe oprávnení k dátovým oblastiam. Oprávnenia je možné dynamicky meniť. Riešenie obsahuje preddefinované dátové štruktúry, ktoré umožnia užívateľom okamžitú tvorbu vlastných štatistík.
Nasadenie nástroja pre tvorbu a zobrazenie štatistík a reportov, ktorý umožňuje:
- Prístup k štatistikám prostredníctvom intuitívneho grafického rozhrania na báze tenkého webového klienta. Toto rozhranie taktiež umožňuje aj vývoj reportov.
- Prihlásenie a navigáciu v prostredí pomocou internetového prehliadača. Po prihlásení užívateľ môže pristupovať len k objektom, na ktoré ma oprávnenie, tieto je možné meniť v závislosti od potreby zákazníka.
- Vytvorenie štatistiky obsahujúcej vlastné ovládacie prvky, ktoré vychádzajú z dát uložených v dátovom úložisku (DWH). Interaktívne ovládanie poskytne dynamické zmeny zobrazenia jednotlivých objektov na obrazovke. Aplikácia filtrov je intuitívna a je ju možné kedykoľvek meniť.
- Zobrazenie detailných dát pre export daných záznamov napríklad vo formáte excel alebo pdf. Pre zobrazené dáta sa uplatňujú filtre použité v danom reporte, takto je možné vytvoriť sadu dát pre ďalšie spracovanie.
Spôsob realizácie
Pre overenie vhodnosti nasadenia riešenia nad dátami dostupnými v spoločnosti a pre lepšie definovanie požiadaviek riešenia spravidla navrhujeme realizovať implementáciu funkčných požiadaviek v nasledovných krokoch:
- Overenie možnosti získania dát zo zdrojových systémov.
- Využitie možnosti uloženia dát v dátovom sklade.
- Vytvorenie iniciálneho dátového setu.
Výstupom je realizačný plán s harmonogramom, definovanou súčinnosťou a architektúrou budúceho riešenia.
Prehľad aktivít potrebných pre uvedenie riešenia do funkčného testovania:
- Inštalácia riešenia s možnosťou využitia existujúcich licencií pre databázový server a existujúce HW prostriedky.
- Implementácia konektora na zdrojové systémy, alebo adekvátneho zabezpečenia prenosu dát do nového riešenia.
- Implementácia procesov spracovania dát a uloženie do dátového skladu s dodávaným dátovým modelom.
- Vytvorenie dátového setu podľa požiadaviek zákazníka.
- Nastavenie bezpečnosti prístupu k dátam.
- Dodanie výstupných zostáv, dashboardov alebo analýz.
Súčasťou dodávky je aj základná projektová dokumentácia s popisom riešenia a školenie personálu.