Business intelligence

Špecializujeme sa na implementáciu Business Intelligence (BI), ako podporu pre efektívne získavanie dát, ich spracovávanie a analýzu. Využívame celosvetovo uznávané nástroje NiFi, Talend, Knowage, Power BI, Tableau, vďaka ktorým vytvárame pre používateľa prívetivé prostredie vybudované na stabilných základoch.

esmo-bratislava-business-intelligence-1
esmo-bratislava-business-intelligence-2

Business intelligence

BI – Business Inteligence ako komplex metodík, nástrojov, dát a flexibilného užívateľského rozhrania predstavuje jeden z najvýznamnejších faktorov kvality podnikovej informatiky a s tým súvisiacich posunov v konkurencieschopnosti podnikov. Business Inteligence má niekoľko základných princípov, a to predovšetkým transformáciu dát z transakčných a produkčných systémov na analytické dáta, ktoré sa následne využívajú pre efektívne rozhodovanie. Riešenia BI sú založené na multidimenzionalite uloženia a spracovania dát označovanej ako OLAP.

Zameriavame sa na realizáciu projektov a implementáciu riešení spracovania dát, a to hlavne pre oblasti:

  • vytvorenie dátových skladov
  • dátová integrácia (ETL)
  • dátová kvalita
  • tvorba reportov, analýz, štatistických prehľadom
  • OLAP Modelovanie
  • otvorené dáta (open data)
  • konzultačne služby

Implementácia konceptov a metodík, ktoré zlepšujú rozhodovací proces v podniku, inštitúcii v rôznych odvetviach priemyslu alebo verejnej správe.

Realizácia projektov pre BI riešenia sa spravidla zameraná na nasledovné časti

  • vytvorenie dočasných a operatívnych úložísk dát, extrahovaných dát
  • implementáciu transformačných nástrojov s podporou pre riadenie dátovej kvality
  • dátové sklady s logickým dátovým modelom pre dlhodobé uloženie dát
  • nástroje pre tvorbu užívateľských zostáv, reportov, štatistík a pokročilých analýz
  • dataminig modely pre pokročilé analýzy dát, využitie riešení pre Data Science a prvky strojového učenia

Tvorba metodík pre prevádzku a údržbu komplexných riešení zameraných na dátové spracovanie.

Navrhované riešenie sa skladá z troch základných logických celkov:

  • Príprava dát zo systému, nastavenie pravidiel pre získavanie dát, ich extrakcia a predspracovanie. Táto časť si vyžaduje nastavenia a implementáciu extrakčných procedúr na strane konkrétneho systému. Tieto procedúry nemajú vplyv na procesy bežiace v systéme a nijakým spôsobom neovplyvňujú existujúcu implementáciu riešenia. Nastavenie času extrakcie dát je voliteľné a je spravidla nastavené tak, aby procedúry bežali v nočných hodinách.
  • Uloženie dát v databáze (štatistické dáta) je plne automatizované a zabezpečuje kontinuálne uchovanie extrahovaných dát. Dátový model databázy je nastavený tak, aby bol rozšíriteľný a umožnil jeho modifikáciu a doplnenie. Databáza poskytuje štatistické dáta pre požadované výstupy a dátové oblasti pre ich hodnotovo dôležitú vizualizáciu.
  • Užívatelia pristupujú k dátam uloženým v štatistickej databáze (DWH – dátový sklad) prostredníctvom webového rozhrania. Prístup k dátam je riadený na základe oprávnení k dátovým oblastiam. Oprávnenia je možné dynamicky meniť. Riešenie obsahuje preddefinované dátové štruktúry, ktoré umožnia užívateľom okamžitú tvorbu vlastných štatistík.

Nasadenie nástroja pre tvorbu a zobrazenie štatistík a reportov, ktorý umožňuje:

  • Prístup k štatistikám prostredníctvom intuitívneho grafického rozhrania na báze tenkého webového klienta. Toto rozhranie taktiež umožňuje aj vývoj reportov.
  • Prihlásenie a navigáciu v prostredí pomocou internetového prehliadača. Po prihlásení užívateľ môže pristupovať len k objektom, na ktoré ma oprávnenie, tieto je možné meniť v závislosti od potreby zákazníka.
  • Vytvorenie štatistiky obsahujúcej vlastné ovládacie prvky, ktoré vychádzajú z dát uložených v dátovom úložisku (DWH). Interaktívne ovládanie poskytne dynamické zmeny zobrazenia jednotlivých objektov na obrazovke. Aplikácia filtrov je intuitívna a je ju možné kedykoľvek meniť.
  • Zobrazenie detailných dát pre export daných záznamov napríklad vo formáte excel alebo pdf. Pre zobrazené dáta sa uplatňujú filtre použité v danom reporte, takto je možné vytvoriť sadu dát pre ďalšie spracovanie.

Spôsob realizácie

Pre overenie vhodnosti nasadenia riešenia nad dátami dostupnými v spoločnosti a pre lepšie definovanie požiadaviek riešenia spravidla navrhujeme realizovať implementáciu funkčných požiadaviek v nasledovných krokoch:

  • Overenie možnosti získania dát zo zdrojových systémov.
  • Využitie možnosti uloženia dát v dátovom sklade.
  • Vytvorenie iniciálneho dátového setu.

Výstupom je realizačný plán s harmonogramom, definovanou súčinnosťou a architektúrou budúceho riešenia.

Prehľad aktivít potrebných pre uvedenie riešenia do funkčného testovania:

  • Inštalácia riešenia s možnosťou využitia existujúcich licencií pre databázový server a existujúce HW prostriedky.
  • Implementácia konektora na zdrojové systémy, alebo adekvátneho zabezpečenia prenosu dát do nového riešenia.
  • Implementácia procesov spracovania dát a uloženie do dátového skladu s dodávaným dátovým modelom.
  • Vytvorenie dátového setu podľa požiadaviek zákazníka.
  • Nastavenie bezpečnosti prístupu k dátam.
  • Dodanie výstupných zostáv, dashboardov alebo analýz.

Súčasťou dodávky je aj základná projektová dokumentácia s popisom riešenia a školenie personálu.

ESMO
Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.