Active registratúra

Sme implementačným partnerom špecializovaného riešenia pre efektívne vedenie elektronickej registratúry ActiveRegistratúra, ktoré komplexne rieši procesy definované v platných legislatívnych normách, zabezpečuje spravovanie a riadenie dokumentov počas celého ich životného cyklu vrátane archivovania. Produkt ActiveRegistratúra vykazuje zhodu s požiadavkami výnosu Ministerstva vnútra Slovenskej republiky č. 525/2011 Z. z. v znení opatrenia MV SR č. 203/2011 Z. z. o štandardoch pre elektronické informačné systémy na správu registratúry s úrovňou hodnotenia „Vysoká úroveň“ (č. certifikátu: SVS–OAR1-2022/006685 zo dňa 21. apríla 2022).

active-registratura-esmo-bratislava-2
active-registratura-esmo-bratislava-1

Active registratúra

Systém automatizovanej správy registratúry ActiveRegistratúra spĺňa všetky požiadavky súvisiace s dodržiavaním platných právnych predpisov v oblasti správy registratúry Slovenskej republiky.

Komplexne rieši procesy definované v platných legislatívnych normách, zabezpečuje spravovanie a riadenie dokumentov počas celého ich životného cyklu vrátane archivovania.

Riešenie automatizovanej správy registratúry je v súlade s nasledovnou legislatívou:

  • Zákon č. 395/2002 Z. z. o archívoch a registratúrach a o doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
  • Vyhláška Ministerstva vnútra Slovenskej republiky č. 628/2002 Z. z., ktorou sa vykonávajú niektoré ustanovenia zákona o archívoch a registratúrach a o doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
  • Výnos Ministerstva vnútra Slovenskej republiky č. 525/2011 Z. z. o štandardoch pre elektronické informačné systémy na správu registratúry.
  • Vyhláška Ministerstva vnútra Slovenskej republiky č. 410/2015 Z .z. o podrobnostiach výkonu správy registratúry orgánov verejnej moci a o tvorbe spisu.
  • Zákon č. 305/2013 Z. z. o elektronickej podobe výkonu pôsobnosti orgánov verejnej moci a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon o e-Governmente)

Zámer riešenia

Základným zámerom využívania automatizovaného systému na správu registratúry je potreba vybudovať informačný systém, ktorý proces správy registratúry zefektívni, zníži chybovosť pri spracovávaní registratúrnych záznamov, v plnom rozsahu umožní elektronické úradovanie a zjednoduší ďalšiu manipuláciu a vyťažovanie získaných metadát

Základná filozofia riešenia

Automatizovaný systém na správu registratúry:

  • umožňuje vykonávať správu registratúry v súlade s platnou legislatívou
  • zavádza centralizáciu správy registratúry
  • znižuje administratívnu náročnosť správy registratúry odbúraním manuálneho spôsobu vedenia registratúry
  • zabezpečuje presné vykonávanie činností predpísaných zákonom s dôrazom na dodržiavanie termínov ich plnenia
  • poskytuje komplexný prehľad o procesoch vybavovania dokumentov, sledovanie stavu vybavenia a schvaľovacích procesoch
  • umožňuje rýchle a sofistikované vyhľadávanie v evidovaných záznamoch a dokumentoch
  • zabezpečuje jednotnú formálnu úpravu registratúrnych záznamov pochádzajúcich z činnosti organizácie (využívanie šablón, číselníkov a pod.)
  • využívaním metadát znižuje chybovosť pri vypĺňaní formulárov
  • poskytuje plnohodnotnú integráciu na Ústredný portál verejnej správy
  • umožňuje integráciu na Slovenskú poštu s možnosťou používania elektronického podacieho hárku (EPH)
  • poskytuje možnosť využitia skenovacieho modulu – ukladanie dokumentov k registratúrnym záznamom
  • zabezpečuje efektívne využitie výpočtovej techniky na skvalitnenie a sprehľadnenie správy registratúry
  • ponúka možnosť dlhodobého uchovávania registratúrnych záznamov
  • umožňuje odbúravanie papierovej formy úradovania a prechod na úplné elektronické úradovanie v súlade so zákonom o e-Governmente

Základný bezpečnostný rámec

  • Systém umožňuje definovať prístupové práva k jednotlivým objektom (záznamom a spisom) pre určené skupiny užívateľov systému, ako aj pre jednotlivých užívateľov systému v závislosti od ich zaradenia na pracovnú pozíciu.
  • Systém umožňuje nastavenie bezpečnostných kategórií jednotlivým registratúrnym značkám, čím tiež zabezpečuje špecifický režim pristupovania k záznamom v spisoch pod danou značkou, aj keď ide o spis v bežnej agende (bez špeciálneho obmedzenia z bezpečnostného hľadiska).
  • Systém umožňuje použitie kvalifikovaného elektronického podpisu vo forme kvalifikovanej elektronickej pečate alebo mandátneho certifikátu podľa typu autorizovaného dokumentu.

Ďalšie výhody systému automatizovanej správy registratúry ActiveRegistratúra

  • ActiveRegistatúra ako produkt je plne konfigurovateľný samotným klientom (pôvodcom registratúry), prípadne za pomoci konzultanta.
  • Všetky nastavenia, číselníky, šablóny, dokumenty, príp. iné nastavenia sú konfigurovateľné cez grafické prostredie a nie je potrebné realizovať a nasadzovať špecifickú verziu registratúry.
  • Príjemné používateľské prostredie, responzibilita, intuitívne ovládanie.
  • Vývoj je realizovaný produktovo a nové funkčnosti sú dostupné novou verziou systému automaticky.
  • Produkt je prepojený a plne integrovaný s inými systémami obojsmerne, čím sa deklaruje jeho integrovateľnosť a flexibilita.
  • Webová aplikácia umožňujúca pristupovanie z akéhokoľvek počítača.
  • Systém ActiveRegistratúra môže byť dodávaný ako služba, ktorá je dostupná cez webové rozhranie a prevádzkovaná v tzv. cloude, alebo môže byť implementovaná v prostredí klienta na HW a SW spoločnosti.

Prevádzka systému ActiveRegistratúra v cloude:

  • Implementácia a prvotné nastavenie systému už do niekoľkých týždňov.
  • Aktualizácie systému v súlade s platnou legislatívou.
  • Údržba prostredia a používateľských prístupov.
  • Úvodné zaškolenie používateľov pred spustením systému do prevádzky.
ESMO
Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.